Ce ingrediente conţin cele mai populare cereale din comerţ

De departe cea mai populară alegere a celor mici pentru micul dejun, cerealele din comerţ nu sunt întotdeauna şi cea mai sănătoasă opţiune pentru copii şi nici pentru adulţi. Cele mai populare branduri, de pildă, pot ascunde în 100 grame de cereale până la 7 linguriţe de zahăr. Ce ingrediente conţin cerealele din comerţ Pentru

De departe cea mai populară alegere a celor mici pentru micul dejun, cerealele din comerţ nu sunt întotdeauna şi cea mai sănătoasă opţiune pentru copii şi nici pentru adulţi. Cele mai populare branduri, de pildă, pot ascunde în 100 grame de cereale până la 7 linguriţe de zahăr.

Ce ingrediente conţin cerealele din comerţ

Pentru acest material au fost alese cinci dintre mărcile de cereale din comerţ care au ceva în comun și pe care le puteți evita fără să vă mai uitați pe etichete: Cerealele care folosesc pe ambalaj etichete simpatice, cu animăluțe, cu desene care să le facă irezistibile pentru copii. Deci, niște produse care ar trebui interzise nu doar pentru ce conțin, ci și pentru cum sunt promovate. 

Nesquik – Nestle 225g

Ingrediente:

Făină integrală de grâu (50.8%), zahăr, sirop de glucoză, griș de porumb (10.3%), făină de orez (6.5%), făină de grâu (3.6%), cacao cu conținut redus de grăsime (3.3%), substanță minerală (carbonat de calciu), unt de cacao, lapte praf integral (1%), conține ulei de floarea soarelui și/sau palmier – ce nemernici, arome naturale, sare, emulsifiant (lecitine), substanță minerală (fier), vitamine (B3, B5, B6, B2, B1, B9, D). 

Glucide 74.4 g, din care 22.1 g zaharuri la 100 g cereale. 

O pungă are 167,4 g glucide. Aceasta nu e hrană, este desert!

De la aceași firmă avem: Cheerios, Chocapic, Cini Minis, Lion, Cookie Crisp. Ce diferă? Desenul de pe eticheta din față și aromele.

Viva Cocoa Balls Cereals de la European Food 250 g

Cereale din făină de porumb, orez și grâu cu cacao și vitamine.

Ingrediente:

Făinuri 54% (porumb, orez, grâu), zahăr, dextroză, cacao cu conținut redus de grăsime 6%, amidon din porumb, concentrat de malț din orz (gluten), grăsimi vegetale de palmier – alți nemernici, pudră naturală de roșcove, emulsifiant (lecitină de soia), sare, aromă, antioxidant alfa-tocoferol, vitamine: B5, B6, B9, B12. 

84 g glucide din care 34 g zaharuri/100 grame de cereale, astfel că o pungă de cereale are 210 g glucide.

Cât înseamnă 34 de grame de zahăr la 100 g de produs? Înseamnă 7 linguriţe de zahăr, într-un castron mediu plin cu cereale.

Tedi Choco Balls 250 g

Cereale sub formă de biluțe cu gust de ciocolată și adaos de vitamine.

Ingrediente: 

Făină (76%): integrală de grâu (45%), porumb, orez; zahăr, sirop de malț din grâu și orz, cacao pudră (6.2%), ulei de floarea soarelui, uh, fără palmier! sare, arome, emulsifiant ( lecitine din rapiță), vitamină (niacină, vitamina B6, tiamină, vitamina D).

71 g glucide, din care 26 g zaharuri la 100 g, deci punga are 177.5 g glucide.

Cerbona Fulgi din Cereale cu Scorțisoară cu Calciu 225 g

Ingrediente: crupe de grâu integral 53g, zahăr, făină de orez 21g, malț de orz, oligofructoză, minerale (carbonat de calciu), ulei de floarea soarelui, scorțișoară măcinată 0.6g, sare, aromă, emulsifiant (lecitină de soia). 

Glucide 76.6g, din care 25.2g zaharuri, deci punga are 172.35 g glucide.

Cookie Crisp Nestle 450g

Ingrediente: făină integrală de grâu (34.6%), griș de porumb (28.3%), zahăr, ulei de palmier, mizerabililor!, făină de grâu (2.4%), cacao (2%) cu conținut redus de grăsime, substanță minerală ( carbonat de calciu), sare, agent de afânare (carbonați de sodiu), aromă naturală, ulei de floarea soarelui, antioxidant (extract bogat în tocoferol), substanță minerală (fier), vitamine (B3, B5, B2, B6, B9, D). O nebunie!

Glucide 76.3g, din care zaharuri 22.4g zaharuri, deci o pungă are 343.35 g glucide.

Cum a modificat Chile legislaţia, pentru a scoate astfel de cereale în afara legii

Republica Chile este țară din lume ale cărei autorități au început lupta cu obezitatea populației. Conform studiului lui Dintrans și colab.,Implementing a Food Labeling and Marketing Law in Chile”, în 2010, 25% din populația adultă era obeză, iar 2 ani mai târziu 23% dintre școlari sufereau de obezitate. Procentul în rândul copiilor era de 29% în 2019.

Prin urmare, în 7 ani, procentajul obezității în rândul copiilor a crescut cu 6%. În 2007, datele Institutului Național de Sănătate menționau că un cetățean consuma 30 kg de hrană ultraprocesată și 170 de litri de băuturi pe bază de zahăr. În acel an, Chile conducea topul mondial la consum.

Chile declara război obezității în 2012, cu legea 20.666. Legea prevedea că:

1.Alimentele și băuturile bogate în calorii, zaharuri, sodiu și grăsimi saturate trebuie să fie marcate cu o etichetă pe fața ambalajului. Limitele acestor nutrienți critici au fost reduse în trei etape. 

Astfel, în timp ce în 2016 un produs alimentar trebuia să poarte semnul de avertizare pentru „conținut ridicat de zahăr” când conținea mai mult de 22,5 g de zahăr la 100 g, această limită a scăzut la 10 g în a treia etapă în 2019. 

2. Apoi, tot din legea lor: Este interzisă țintirea copiilor sub 14 ani prin publicitate. 

3. Încă o treabă din legea chiliană:  Produsele bogate în nutrienții critici menționați mai sus nu pot fi vândute în școli, fie ele ambalate sau nu. Apoi, școlile trebuie să ofere educație nutrițională și să promoveze activitatea fizică. 

Abia în 2016, legea începea să se aplice pe deplin în Chile, în acel an au fost cheltuite 800 de milioane de dolari pe proceduri si tratamente legate de obezitatea populației. 

Efectele modificărilor legislative din Chile

Astăzi, pe produse comercializate în Chile se găsesc doar informații nutriționale, iar AB Chile, o asociație națională a producătorilor de alimente, menționează că 20% din produsele din toată piața alimentară si-au schimbat rețeta. 

De exemplu, Nestlé a redus zahărul din băutura sa cu pudră de ciocolată, McDonald’s oferă piure de fructe, iaurt și roșii cherry în Happy Meals, iar companiile locale au introdus noi produse, cum ar fi: nuci, prăjituri cu orez și fructe uscate, pentru a le vinde în școli. 

Coca Cola a creat 32 de sortimente noi de băuturi în 18 luni, iar 65% dintre băuturile comercializate au conținut redus de zahăr. 

PepsiCo a menționat că 2 treimi din băuturile comercializate în Chile au conținut redus de zahăr, iar 90% din produsele alimentare comercializate au conținut redus de sare și grăsimi saturate. 

Procesul a fost unul greoi, plin de piedici puse de marile companii, dar Republica Chile a creat un precedent pe care ar trebui să îl urmeze toate tările, în special cele cu populație numeroasă și săracă, deoarece s-a constatat că acolo exista cele mai mari probleme.

Care sunt cele mai sănătoase cereale pentru micul dejun?

Cerealele bune, și în general produsele bune sunt cele cu un singur ingredient. Fulgii de ovăz sunt printre cele mai populare opţiuni şi sunt uşor de preparat, cu lapte, apă sau lapte vegetal.

Surse:

https://www.nytimes.com/2018/02/07/health/obesity-chile-sugar-regulations.html

https://bmcnutr.biomedcentral.com/articles/10.1186/s40795-023-00671-7

https://scholar.harvard.edu/files/pvillalobos/files/implementing_a_food_labeling_and_marketing_law_in_chile.pdf

Cristina Glavan
ADMINISTRATOR
PROFILE

Articole recomandate

Adauga un comentariu

Adresa dvs de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

[

Video recomandat

 

Style Selector